Polecam

środa, 7 grudnia 2011

Egzotyczne kolczyki

Macica w mahoniu






Koła wykonane z polerowanego egzotycznego mahoniowca z z fantazyjnie ubarwioną pastylką masy perłowej.
Klasyczny kształt, zestawienie materiałów, oraz bardzo staranne wykonanie czynią z tych kolczyków czarujące drobiazgi.

Mahoń - Mahoń amerykański pozyskuje się z mahoniowca (Swietenia). Mahoń stosowany jest na okleiny, meble artystyczne, ceniony jako drewno modelarskie. Często mahoń jest używany w produkcji instrumentów muzycznych strunowych. Korpusy gitar wykonanych z mahoniu charakteryzują się cięższym i mięsistym dźwiękiem, oraz długim wybrzmiewaniem. Dawniej używany był też do wyrobu przyborów kreślarskich, a obecnie jest wykorzystywany w meblarstwie i stolarstwie wewnętrznym, natomiast ja jestem zdania że jego szlachetna, ciemna faktura pięknie prezentuje się w biżuterii.

Masa perłowa (albo macica perłowa) – wewnętrzna, silnie iryzująca warstwa muszli niektórych małżów i ślimaków np. perłopławów, używana jako tworzywo dekoracyjne. Stosowana w Europie do wyrobu biżuterii, ozdób (np. markery zdobnicze na gryfie od gitary) i sztuki użytkowej oraz inkrustacji; popularna zwłaszcza w XVI-XVIII wieku.

Długość  kolczyków -   6 cm
Średnica kół - 4 cm
Waga kolczyków (łączna) - 8,5 g

Koła wykonane z egzotycznego drewna mahoniowego
Pastylki wewnątrz mahoniowych kół to masa perłowa
Bigle to srebro próby 925

Zobacz nowości w moim sklepie

1 komentarz:

  1. Faktycznie te kolczyki wyglądają na dość egzotyczne i muszę powiedzieć, że mi osobiście się bardzo podobają. Ja teraz robię łańcuszki i mam zapięcia https://pl.silvexcraft.eu/37-zapiecia które całkiem niedawno do mnie doszły. Jak skończę robić tą biżuterię to zaczynam robić kolczyki.

    OdpowiedzUsuń